חברת אולסמי פיתחה,מיישמת ומטמיעה שיטות קיטלוג (Cataloguing Method) מתקדמות ומציעה את שרותי בנית שיטת הקיטלוג (שיוגדר בנוהל קיטלוג מפורט) המתאימה ביותר לחברות היי-טק ותעשיה בישראל.
לכל חברה יש אופי וצרכים משלה ולכן יש להתאים את שיטת הקיטלוג ספציפית לחברה. המומחים של אולסמי יבצעו סקירה הנדסית לצורכי הלקוח (Startup, חברה מפתחת/מייצרת) ואופי המוצרים שלו ויתאימו את שיטת הקיטלוג המתאימה והיעילה ביותר עבורך.
שיטת הקיטלוג מגדירה את כל סוגי הרכיבים וחומרי הגלם (משפחות "טכנולוגיות", הרכבות, מכלולים, תוכנה, מוצרים ועוד) שנמצאים בשימוש בארגון ומסווגת כל פריט בפני עצמו ויוצרת זיהוי מלא וחד ערכי של כל הפריטים.
לאחר החלטה על השיטה, יגדירו מומחי אולסמי נוהל קיטלוג שיתאר בפרוט רב את השיטה וכיצד יש להקים ולנהל את הפריטים והמוצרים באירגון. שיטה קיטלוג חכמה צריכה להתאים לאופי החברה ומוצריה ולאפשר עבודה נוחה, חיפוש וזיהוי מהיר של פריטים, מניעת טעויות וכפילויות מתוך חשיבה שהארגון יגדל בעתיד ומאגרי הנתונים יהיו גדולים ומורכבים.

חברות ההיי-טק ותעשייה מחויבות לנהל מסדי נתונים הנדסיים המכילים מידע על המוצרים שהן פיתחו או נמצאים בשלב פיתוח, מוצרים שיוצרו ואף נמכרו ללקוחות. בניה וניהול מסדי נתונים הנדסיים אלה חשוב מאוד לתפעולן העסקי התקין של החברות לאורך זמן.                                                                                                                                   
המומחים של חברת אולסמי בעלי ניסיון רב בהטמעת שיטות קיטלוג המתאימה ביותר ספציפית לך ויבצעו אופטימיזציה של התהליך:

  • התאמת שיטת קטלוג ללקוח מחלופות השונות ובהתאם לאופי מוצריו.
  • כתיבת נוהל קטלוג ללקוח הכולל הסבר מפורט של צורת הקטלוג לכול פריט בהתאם למשפחה הטכנולוגית שלו.
  • בנית קשר בין מק"ט החברה למק"ט יצרן (מק"ט רכש)
  • בניית שיטה לקיטלוג מק"טים למוצרי מכירה ושיווק של הלקוח.
  • בניית שיטה המאפשרת קטלוג מוצר בעל נתונים "תפורים" ללקוח ספציפי- לכול מוצר בעל תכונות מסוימות שמוצע למכירה ללקוחות יש מק"ט (נקרא מק"ט שיווקי) שמגדירו באופן חד ערכי ואף במקרים רבים קיימים גרסאות מוצר "תפורות" ללקוח שמחייבות אף הן מק"ט ייחודי משלהן. כך הלקוח יכול לרכוש את המוצר המתאים ביותר עבורו בכול זמן נתון ולקבל בדיוק את מה שהזמין.
  • שיטה לקטלוג חומרי הגלם - כל הפריטים: הנרכשים/ מיוצרים, שרטוטים, מפרטים, מסמכים, מוצרים ועוד, יסומנו ע"י מספר קטלוגי של החברה, שעל פיו מנוהל כל המידע השווקי/ההנדסי/תפעולי/יצורי ומלאי החברה.
  • הטמעת השיטה הנבחרת בארגון (הדרכות למחלקות, עובדים, מנהלים).
  • שירותי טיוב נתונים הקיימים בחברה.


מדוע בנית שיטת קיטלוג (Cataloguing Method) חשובה מאוד לחברות טכנולוגיה ותעשייה?

 מסדי הנתונים ההנדסיים מתארים את מבנה המוצרים על כול חלקיו כפי שהוגדרו בתהליך הפיתוח ואושרו ליצור, כאשר לכול פריט במוצר יש זיהוי חד ערכי (פריטים מקוטלגים).  לכול חברה ובמיוחד לחברות הזנק חשוב מאוד להתאים (באמצעות מומחה הנדסי) את שיטת הקטלוג המתאימה לחברה ולאופי מוצריה ואף ליצור נוהל קיטלוג עם הגדרות ברורות לכול משפחת פריטים שיוגדרו מאותה נקודת זמן ולאורך כל חיי החברה. בנוהל הקטלוג תהיה התייחסות ספציפית לכול משפחה של חומרי גלם מכול סוג שהוא, תוכנה, מסמכים מסוגים שונים, תת הרכבה, מכלול, אמצעי יצור, מוצר מכירה ועוד.       
הפריטים שעברו תהליך "קיטלוג" הנדסי מקצועי ע"פ שיטה מוגדרת כאמור מאפשרים לפונקציות השונות בארגון לבצע את עבודתם (פיתוח, הנדסה, רכש, תפ"י, יצור ותפעול, שווק ומכירות) כראוי מתחילת תהליך ועד סופו. לארגון תהיה אפשרות לשחזר את התהליך בכול פרק זמן בצורה עקבית ומדויקת.
כול ניסיון לדלג על ניתוח חשיבה והתאמת שיטת קיטלוג (ע"י מומחה הנדסי) יגרור קשיים וכשלים שיגדלו מאוד ככול שהחברה תתפתח, שעלולים לגרום נזקים כספיים עצומים לחברה.

בחברות שדילגו על שלב זה או זלזלו בהגדרת השיטה ומבנה המק"ט נראה מקרים שכיחים כמו:

  • טעויות בתכנון מוצרים עתידיים.
  • קשיים בניהול בקרת תצורה למוצרים .
  • קשיים במתן מענה מהיר לצורכי פיתוח, בניית אבי טיפוס מהירה והסקת מסקנות, ישום שינויים (ECO`s) מהיר ואיכותי.
  • בעיות בתהליך היצור, הרכבת מוצר לא מדויקת ולא נכונה – בזבוז חומר גלם יקר, בזבוז זמן פיתוח יקר, אי עמידה בזמנים.
  • קושי בהקמת מק"ט חדש, הגדרות לא ברורות גורמות ל"עיקובים" מיותרים בתהליך.
  • חיכוכים בין מחלקות ועובדים מאחר ואין שיטה מסודרת ומחייבת (עובדים מנהלים לעצמם את המידע במחשב האישי).
  • בעיות ברכש ושרשרת הספקה- הזמנת חומרים לא מתאימים, קושי בשחזור רכש למוצר על ציר הזמן, בזבוז כספים בהיקפים גדולים, הגדלת מלאים שלא לצורך, קושי ברכש פריטים "קשים" ועוד.
  • בעיות איכות ואמינות- אי עמידה במפרטי הפיתוח של מוצר, אי עמידה בתקנים בינלאומיים, אי יציבות.
  • כאשר נדרש לבצע שינויים בעץ המוצר או להוסיף פריט חדש  מתעוררים קשיים: לפתע פתאום ה"קטלוג" שלהם אינו מעודכן יותר, והמידע אינו אמין יותר.
  • חוסר תאום בין מחלקות בארגון –  לדוגמא בין שווק ומכירות, פיתוח ותפעול. כשאין שיטה סדורה ומוגדרת ומפורטת כל אחד מגדיר ומתרגם מצב נתון איך שנוח לו.
  • הספקת מוצר לא מתאים להזמנת לקוח - פגיעה במוניטין החברה, איבוד לקוחות, בזבוז כספים על שרות.

שרותי מומחי ההנדסה של חברת אולסמי יתאימו לכם את שיטת הקטלוג המתאימה והיעילה ביותר לארגון

                                   
                                                                                              לקבלת פרטים נוספים צור קשר


חברת Allsemi  מסייעת למערך הפיתוח והתפעול של לקוחותיה משלב הגדרת המוצר עד לסוף חייו.